ta till vara på dagen...

Dagen har startat sedan länge
men jag har inte lyckats göra alltför mycket på min to do list.
Det är riktigt dåligt och jag måste skärpa mig,
ta tillvara på dagen och göra något gott av den.
Datorn ska strax stängas av, telefonen ska ringa tre samtal
och sedan ska jag klä mig varmt
och ta med min fyrbenta lilla vän på promenad.
Vi ska gå och gå och gå.

Vikten pendlar numera mellan 64-65kg
och mycket beror nog på att jag haft problem
att få mattiderna att fungera.
När man ska gå ner i vikt ska man äta tre balanserade måltider per dag
och de ska vara med fem timmars mellanrum,
jag har använt mina shakes två gånger
och ätit en måltid men i bland har det gått upp till sju timmar mellan måltiderna
vilket är på tok för långt
för då hinner kroppen sända ut svältsignaler
och förbränningen avstannar.
Inte bra och jag är i af medveten om problemet som uppstått
och det är bara att ta nya tag och kämpa vidare.

En vacker dag så kommer vågen att bli min vän igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0