godsaker var dag?

Jag unnar mig godsaker nu.
Allt för att lätta lite på mitt tryck att jag blir tjock av allt.
Men jag hittar ingen balans mellan att unna mig
för att inse att lite skadar inte och att jag inte klarar av att äta nåt,
inte ens ett äpple.
Förstår Ni min dryga sits?
Jag blir tokig,
nu har jag dock hamnat i fällan att jag unnat mig nåt varje dag.

I dag blev det choklad,
skulle inte ens ha något och den var oöppnad men på väg hem från jobbet
insåg jag att maten skulle dröja flera timmar
vilket gjorde att jag tog beslutet att öppna chokladen.
Ett dumt beslut kan tyckas så här i efterhand
men det var ett beslut jag får stå för
och jag kan inte göra annat än att försöka ändra mitt tankesätt
och komma på bra mellanmål
att ha med mig till hemresan i fortsättningen.

Nu ska jag fixa att behålla vikten och gärna gå ner nått kg till...
men främst att hålla den,
i morgon blir det uppstyrning deluxe!!
Frukost, lunch och middag samt eventuelle mellanmål vid behov.
A good plan och jag tror att det blir ett inköp på den lokala bokhandeln i morgon.
Har fastnat för Paulúns nya bok LCHQ.
En kost med lite kolhydrater men de som man intar är av väldigt god kvalitet.
Precis som jag vill ha det!!

Jag gillar ju nyttig mat men det är så himla enkelt och bekvämt
att bara grabba tag i det onyttiga som jag gjorde förr...
Kan bara säga åt mig själv på skarpen
och ta nya friska tag!!!

Nu ska jag spotta ut tandkrämen
som växer i min mun och krypa till kojs!!
Återkommer i morgon med min plan, kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0