delmål till målet.

Jag har lite mål och delmål på min viktresa
som startar om på allvar i morgon igen.
Jag har en planeringsdag i dag och ska nu göra lite mat...

Ser med spänning och fasa framemot morgondagens allvar
för nu är det så att vi ska tillsammans, jag och tobbe,
styra upp våran kost.
Vi lever utan planering i dagsläget och det är vad som ska ändras.
Jag är inskriven i viktklubb men också även isodieten.

Jag tror att vi kommer att kombinera dessa två i mångt och mycket.
Framförallt kommer jag att dagboksföra all min mat på viktklubb
men till en början så kommer mestadels av maten komma från isodieten.
Tanken är att äta god och nyttig mat
men samtidigt minska omfånget.

Nu är det 6kg som ska väck och det skulle vara skönt
om de försvann tills sommaren och min födelsedag.
Inte för att det händer särskilt mycket just då
men jag skulle vilja kunna unna mig en ny outfit dagen till ära
och känna mig sund, fräsch och stark.
Det vill säga allt annat än jag gör nu i skrivande stund.

I vilket fall som helst så ska man ha delmål på vägen och jag har faktiskt satt små små delmål...kändes bäst så och det är 1kgs delmål. Små belöningar följer mig på vägen och jag har satt lite olika saker som morötter.
Men till målet...då finns dessa skor med på agendan...snygga och är jag lättare på foten så blir det också skönare att gå i high heels...



la redoute.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0