löplust...

I dag på promenaden så kom springlusten över mig
och då fick det bli så,
jag hade inte riktigt klätt mig för ändamålet
men det gick finfint ändå.

Då jag är aktsam med mitt knä
så blev det 60sek jogging och 90sek gång under 20 minuter.
Kände lite i knäet först men det gick fort över när jag fick lite värme i kroppen.
Så det gick galant och andningen blev inte tung trots utebliven astmamedicin.

Stretchade ordentligt efteråt och tog en varm dusch,
därefter smörjde jag knäet med Orudis och lindade...
peppar peppar så känns det väldigt bra fortfarande.

Min plan för att ta det riktigt lugnt i starten nu
är att löpträna två gånger i veckan(som max tre)
för att vänja senor och leder på den ökade belastningen som sker.
Jag tror att det kommer att gå vägen och lovar mig själv att ta det lugnt!!
Skynda långsamt är det som gäller för min del!!

Nu ska jag göra mig i ordning inför melodifestivalen
som den här kvällen bjuder på här i Leksand.
Hela byn lever upp och det är så roligt,
själv var jag på plats på genrepet i går
så för min del blir det soffan med grabbarna
och därefter tältet på torget!!


Ha en fin lördagskväll allihopa!
Puss



Bild från senaste löppasset...i höstas innan knäet sade upp sig...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0