Andra mätningen.

Jag har alltså varit till Falun nu och träffat Lisa.
Det var dags för första träffen sedan invägningen för två veckor sedan.

Och vi drar inte ut på det, här är resultatet:
(inom parentes föregående mätning)

Vikt: 72,9kg (76,0kg), -3,1kg

Fett: 22,1kg (24,0kg), -1,9kg

ECM, vätska etc: 22,9kg (23,6kg), -0,7kg

BCM, muskler:
27,9kg (28,4kg), -0,5kg

Så som det ser ut har jag förlorat 1,9kg fett(!!!),
0,7kg vätska samt 0,5kg muskler.
Och det får man ju anse att det är riktigt bra på två veckor,
jag har hållt mitt mål
och kan glatt konstatera att jag har gått ner 1kg i veckan.
Tjihoooo!

Fick berätta för Lisa hur mina måltider såg ut och hon tyckte att jag åt på tok för lite kolhydrater så det ska jag börja komplettera upp med. Som mål är att jag ska i mig fem potatisar på en dag...det är mer än jag åt innan i kolhydratsform så för mig är det väldigt mycket och jag måste sprida ut mitt kolhydratsintag över alla dagens måltider för att få ihop det.
För det enda negativa är att jag tappat ett halv kilo muskler
men det blir så om kroppen inte får bränsle och tillräckligt med byggstenar
så nu ska jag komma igång med att äta mer och styrketräna.
Varje dag ska några övningar göras
allt för att det inte ska bli jobbigt att ta sig för...

Så med dagens mätning vill jag säga
att det har varit värt dessa två veckor,
även om det varit tufft så är jag nöjd
att jag kommit en så pass bra bit på vägen.

Och för att fira det goda resultatet
ska jag ut på en promenad=)

Kommentarer
Postat av: Mickan

WOW!!!! Underbart och grattis... Du är så jävla duktig och klarar ta mig fan allt... <3 Jag är stolt!

2011-09-14 @ 20:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0