småäta..nödvändigt?

Jag var på invägning i torsdags och det var för mig personligen en besvikelse men då jag har enormt höga krav på mig själv så får jag lyssna på omgivningen och ta åt mig. Det var ett bra resultat.
Dock har jag inte det i min hand så redovisning får ske nästa vecka.

Har som jag skrev sist fem kg kvar innan jag nått mitt mål och jag kämpar på.

I dag är en tuff dag och det kommer garanterat
att komma fler sådana här dagar,
dagar när man umgås med familj och vänner
som kan äta vad de vill även om de kanske inte behöver det.
Får lite känslan av att det hela tiden måste ätas.
Jag förstår det inte. Måste man stoppa något i munnen hela tiden?

Själv äter jag numera med fem timmars mellanrum
och det är inga problem.
Självklart känner jag sug
men det är något som man kan styra och glömma.
Jag är inte hungrig mellan de måltiderna och jag har helt slutat småäta.
Den största boven till viktökning hos många
och så var det även i mitt fall.
Jag åt saker väldigt ofta och jag kan i dag inte säga varför.
Tröst, tristess, hunger, trötthet, glädje?
Men anedningen till att vi stoppar saker i munnen ska väl ändå vara hunger?
Och helst av allt ska vi äta innan kroppen signalerar hunger
för då är det egentligen försent,
det är därför som det är så bra att ha en tidsintervall att rätta sig lite efter.
Testa, jag lovar att om Ni är på jakt efter viktminskning
så kommer Ni att droppa några kilon efter bara en sådan enkel åtgärd.

Jag ska försöka härda ut denna helgen och det ska gå...
jag har ju inte så mycket att välja på,
vara tjock eller äta en massa i onödan bara för att?

Har Ni några knep för att klara av helger
och festligheter utan att överäta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0